torsdag 25 augusti 2011

Personligt,

En av de absolut vanligaste frågor jag får när min kund står med tre olika tapetprover på rad är. ”Om du hade fått välja, vad hade du då valt?”  I ärlighetens namn hade jag kanske inte valt något av de tre alternativen, men sedan är det inte heller jag som ska bo i huset.  Det kvittar hur många inredningsprogram du än ser eller designtidningar du plöjer igenom. I slutändan måste du ändå ta avstamp från dig själv och din familj.

Jag själv har en inredningsstil som resten av min familj inte skulle kunna bo i. Min syster brukar kalla den ”kulturell” vilket i hennes fall betyder ”lite annorlunda” . Men jag trivs som fisken i vattnet med min ”kulturella” inredningsstil, för det är jag.

Våga lita på dig själv och inred med det du tycker om, måla med de färgerna du vill ha även om de är lite ”annorlunda”.
Två av mina nyinköpta tavlor. Tryck av Stina Persson för Wonderwall och affisch av Olle Baertling, Moderna museets webbshop.

1 kommentar:

  1. Vad snygg Stina Persson tavlan är! Å det är helt ok att vara "lite annorlunda", det är ju det som gör att det ser hemtrevligt ut när man kommer hem, å att man känner sig hemma :-)

    SvaraRadera